20 June 2008

Jalan-Jalan Di Madinah

Semalam aku, Wan, Zainudin (OBM) dan Hj Fadhil ke Madinah. Kami saing sekali dengan Suhaimi sekeluarga (Tentang Sesuatu). Bertolak dalam pukul 7:30 dari RC. Sebaik saje memasuki Madinah, kami terus menuju ke Masjid Nabawi manakala Suhaimi ke Masjid Quba.
Selesai Solat Zohor, kami semua pegi ke Restoran Indonesia untuk makan tengahari. Suhaimi yang bawak kami ke situ. Lepas makan kami bergerak ke bukit magnet. On the way balik, sempat singgah kat kebun kurma. Lepas tu kami terus ke ladang unta untuk minum susu segar. Memang betul kata Leman, sedap rupanya susu unta ni, tak bau dan tak rasa hanyir pun. Agak lama gak lepak kat situ walaupun bau sekitar tempat tu kureng sikit ... dah nama nya kandang unta ...
Dah kenyang minum susu unta (wan yang paling banyak minum), kami ke pasar barang-barang terpakai. Memang murah banyak lah perabot-perabotnya. Kebanyakannya satu set sofa purata harganya dalam SR500 ke bawah. Cantik-cantik lagi pulak tu... tapi dalam tu banyak jugak junk items. Kita orang dah plan nak pegi lagi untuk beli kat situ je untuk barang perabot.

No comments:

Post a Comment

Get Free Shots from Snap.com