06 June 2008

Aku Nak Balik Cuti

Today's Quote:

When life's problems seem overwhelming, look around and see what other people are coping with. You may consider yourself fortunate.



Pintu rumah terbuka untuk menyambut family aku ke sini. Alhamdullillah, tadi agent kat Malaysia called bagitau residence visa untuk family aku dah siap and anytime can pick up the passports. Tiket kapalterbang pun dah beli, cuti pun dah diluluskan, rumah pun dah ready, tinggal tunggu hari je lah ni.....
Yeap...aku akan pulang ke Malaysia on 25th June...bila dah macam gini rasa sekejap lah pulak. Tup-tup dah 2 bulan seminggu aku kat tanah arab ni. Tak sabar betul nak balik Malaysia ni. Memang rindu betul dengan suasana di Malaysia, especially hujan lebatnya. Aku akan datang semula ke Yanbu pada 2hb Julai bersama dengan family aku...InsyaAllah...
Tak tau lah macam mana dia orang boleh cope dengan keaadan cuaca yang amat panas nanti. Lepas ni, nak uruskan pasal sekolah anak-anak pulak...Sekolah disini pula kebanyakan akan mula tutup untuk 2 bulan dan akan di buka semula dalam bulan Ogos.
Selama dua hari ni aku dok upah mat bangla buat beberapa kerja maintenance dan cleaning kat rumah aku ni. Alamatnya - No. 4, Madkhal 14, Radwa 6, Jazeerah, Royal Commission, Yanbu, KSA. Maknanya weekend ni aku tak kemana, cuma ke bandar Yanbu je cari barang-barang rumah.

7 comments:

  1. Alhamdulillah
    dah pun dapat rumah,
    bejiran ke tak kita nanti ya...?

    Nampak macam ada tanah juga kan.
    boleh tanam2 pokok tu...tentu besar rumah tu

    ReplyDelete
  2. Aslm'km sahabatku,
    Syukur kehadarat Allah akan berbagai nikmat-nikmat yg telah diberikan kepada anda dan kini berpeluang menjemput ahli keluarga yg lain untuk tiggal dibumi yg penuh dgn rahmat-rahmatnya. Gunakan masa yg ada disini untuk mendekatkan diri anda sekeluarga kepada Allah agar kita tidak lalai dgn rahmatnya. Yang pasti jika kita menyukuri akan nikmat-nikmatnya, bertambahlah rahmat-rahmatNya kepada kita. Amin.
    Selamat didalam perjalanan. Wassalam.

    ReplyDelete
  3. Terima kasih di atas peringatan yang diberikan....

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum,

    Baru sekarang aku ada masa nak lawat blog engkau......Nampak menarik Yanbu ni....tapi mungkin rezeki aku masih kat sini....Walau macam mana pun, aku doakan semoga perpindahan keluarga engkau semua di rahmati ALLAH.....Doa-doa kan aku & family dapat ke tanah Arab....untuk beribadat...insyaALLAH di jodohkan......Hasti....

    ReplyDelete
  5. Salam...

    Saya dengar kat sana ada problem sekolah anak. Macam mana ye? Saya Makteh dari Shah Alam. Jika takde aral, InsyaAllah saya akan ke sana tidak lama lagi. Cuma masalah persekolahan anak yg menjadi faktor 'nak pergi atau tidak' sekarang ini.

    -makteh

    ReplyDelete
  6. Dear Mak Teh,

    Please read my recent posting about international schools ni.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah... apa pun yang kau usahakan, mudah-mudahan membuahkan hasil dan mendapat rahmat Allah. Pasal expenses di YIS, kalau mampu it is worth for your kids. Lainlah kalau tak mampu, it is different story. Duit banyak-banyak pun kalau anak tak selesa pun tak guna juga.Bukankah kita kerja kuat untuk anak-anak?? Kalau rasa takut-takut, aku rasa elok duduk je kat Malaysia... Nasib baik juga anak aku baru satu... Apa pun, kita mohon kebaikan dan rahmat dari Allah s.w.t.

    ReplyDelete

Get Free Shots from Snap.com