28 May 2008

Yellow Slip

Today's Quote :
Siapakah orang yang manis senyumannya?Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata "Inna lillahi wainna illaihi rajiuun." Lalu sambil berkata,"Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini", sambil mengukir senyuman.


Tadi aku dah ambik 'yellow slip' atau visa calling number untuk family aku. Dua hari lepas dah siap tapi tak kesempatan nak pegi amik. Kira-kira dua minggu proses nak dapat yellow slip ni. Aku terpaksa tukar agen untuk buat urusan di Saudi Embassy kat KL. Nak harapkan si PikirCampur, entah bila lah nak siap. Selepas ni nak kena apply Exit/Re-entry visa pulak pasal aku dah plan nak balik Malaysia hujung bulan Jun ni, InsyaAllah...Borang untuk mohon Exit/Re-entry visa ni ada kat Security Dept.
Anyway, esok aku nak ke Makkah lagi, nak jumpa kakak pupu aku dgn family dia dan jugak member aku. Kan sekarang ni orang Malaysia ramai yang buat umrah pasal musim cuti sekolah. Dari Yanbu ni pun ramai gak yang nak pergi. Rasanya ada 5 buah kereta nak turun. Satu keta dah bertolak lepas Isyak tadi. Batch yang baru sampai minggu lepas pun akan turut serta esok, ada 8 orang semuanya.
Aku ingat nak tulis lagi tapi geng-geng kat sini dah sampai ni, nak pegi mengeteh dan pekena murtabak sikit.
InsyaAllah, aku akan tulis lagi bila berkesempatan...

5 comments:

  1. Do you any contact for the agent bcoz i need to apply my family visa to Riyadh as well.

    ReplyDelete
  2. Salam

    Just wondering...when you plan to fetch your family from Malaysia to Saudi land, who arranged for the tickets? The PikirCampur (ThinkPlus huh!) agent did it or we had to arrange it ourselves? Did your wife arranged the family tickets from Malaysia or you prepared them from the Saudi land?

    ReplyDelete
  3. For my family visa, I arranged myself including the tickets. The tickets for family will be reimbursed later. Back in Malaysia, I didn't use PikirCampur punye service. I engaged another agent to liase with the Saudi Embassy in KL.

    ReplyDelete
  4. Salam Mr Zuraili

    Do you mind sharing us the name of the agent you dealt with in processing your family visa etc.? How much did you spent on that? Out of curiosity...ThinkPlus allows us to arrange further with other agent??

    Thank you

    ReplyDelete
  5. I can be reached at zuraili@gmail.com. Plese email me for further questions.
    Thank you

    ReplyDelete

Get Free Shots from Snap.com