16 May 2008

Kiriman Wang

Today's Quote :

There is more hunger for love and appreciation in this world than for bread


Since weekend ni tak kemana-mana, aku mengambil kesempatan bersiar-siar ke kawasan pantai di Yanbu ni. Not bad considering the place is known with desert only. Air memang cantik, jernih sangat tapi pantai-pantai kat Malaysia jauh lebih cantik lar... Beside bersiar-siar ke pantai tu, aku sempat gak buat urusan menghantar duit ke akaun aku kat Malaysia. Setakat ni yang aku tahu, ada 3 cara untuk menghantar wang ke Malaysia.
Pertama, guna Western Union - paling pantas, immediate duit sampai tapi charge nya paling orang cakap paling tinggi. Aku lum pernah guna lagi.
Kedua, telex transfer dari akaun aku kat arab ni ke akaun aku kat Malaysia. Tak perlu keluar duit, cuma isi borang kat bank and submit kat counter bank. Dua, tiga hari dah sampai duit tapi charge nya agak tinggi, untuk Samba Bank SR150 dan untuk SABB Bank SR70. Penghantaran yang pertama aku guna TT ni.
Ketiga, via Tahweel kat Rajhi Bank. Paling murah, charge nya cuma SR20 untuk setiap transaction, tapi boleh buat cuma kat bandar Yanbu. Jauh sikit dari RC ni. Tadi aku gunakan Tahweel ni. Expected duit sampai 3 hari. Tak perlu ada akaun kat Al-Rajhi Bank, cuma kena bawak cash je.

3 comments:

  1. assalamualaikum..
    tanyo sket tuan, bank kat malaysia recommended bank aper ehh...ke mane2 bank pun ble??? TQ

    ReplyDelete
  2. mana-mana bank pun boleh...tiada masalah....

    ReplyDelete
  3. samekum..bro, tanya lagi sket bleh?..heheh...kalau receiver kat msia plak kna bila dapat duit tu dorang tax lagi tak?..

    hmm, kalau guna tahweel al rajhi sr20 je bersamaan lebey kurang rm18 camtu la ye bro,,,...kay tq

    ReplyDelete

Get Free Shots from Snap.com