14 May 2008

Balik Kampung

Today's Quote :
Boleh jadi apa yang tidak kamu sukai itulah yang baik bagi kamu, dan boleh jadi pula apa yang kami sukai itulah yang tidak bagi kamu. Allah mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui...



Hujung minggu ni aku nak duduk kat rumah je lah....penat gak sejak sampai sini, tiap hujung minggu pasti hilang. Tapi esok tinggal aku bertiga je, yang lain ada yang pegi Jeddah, ada yang pegi Madinah. Ini lah nikmatnya tinggal di Yanbu ni....tak perlu nak pikir panjang kalau nak gi mekah ke, madinah ke....minyak murah, tol tak de....best...best...

Minggu depan another 8 orang lagi akan sampai. Bertambah ramai lagi geng-geng kat sini...
Walaupun ramai yang dah boleh adjust diri dengan kehidupan kat sini tapi still ada banyak benda yang dirindukan kat Malaysia tu....so those yang dah decide nak datang dan kerja kat sini kena lah expect few challenges, jangan ingat semua nak sama macam kat Malaysia tu...tapi those challenges lah yang buat kehidupan ini lebih menarik...tak gitu?

Semalam dan kelmarin ramai yang dah book tiket nak balik bercuti...walaupun baru buat booking tapi hati satu macam happy je aku tengok kat muka dia orang semua. Anyway, aku memang tak de plan nak balik Malaysia tahun ni pasal InsyaAllah kedua orang tua aku nak datang hujung Ramadhan dan sambut Raya di sini. Kawan-kawan yang mengajar dan yang menemani isteri mengajar di kolej kat Yanbu ni ramai yang akan pulang bercuti. Jeles gak masing-masing dok sibuk dah nak balik kampung...Shah, Amie, Usop, Sadikin..semua dah ada tiket nak balik...Aku pun sebenarnya tengah dok plan gak nak balik Malaysia bulan depan ni, nak bawak family ke sini. Residence visa dia orang InsyaAllah akan keluar minggu depan...tapi tu ler, selagi belum betul-betul keluar, kena lah tunggu je dulu...hope things will be going smoothly....amin.

No comments:

Post a Comment

Get Free Shots from Snap.com