28 December 2008

38 .... ???

Iye ... ituler saiz seluar aku yang terkini. Minggu lepas sekali lagi aku berpeluang ke Jubail dan kali ini lebih lama sikit, jadi sempat lah aku merayau-rayau mencari sehelai dua seluar. Masa nak try seluar tu, dengan penuh keyakinan aku mengambil 3 pasang seluar yang semuanya saiz 36 tetapi tanpa diduga, semuanya fit-fit je. Bila try 38, just nice. Pergh... tak boleh jadi ini macam. Untuk rekod, aku memakai seluar bersaiz 32 selama 8 tahun tapi untuk rekod jugak dalam masa 3 tahun ini, saiz aku naik dari 32 hinggalah 38... dan dalamasa 9 bulan aku kat KSA ni, berat aku dah bertambah 5 kilo! Tapi aku beli jugak saiz 36 supaya ini akan memaksa aku untuk melakukan sesuatu agar saiz 36 tu just nice bila di pakai..heeee..

Inilah King Abd Aziz Street, Jubail dari hotel tempat penginapan aku. Majority penduduk bandar ini adalah orang luar seperti India, Bangladesh, Indonesia & Filipino. Masyarakat Malaysia pun boleh tahan ramai gak di sini. Jadik kemudahan untuk expat memang banyak terutama sekali kedai makan.


Balik dari Jubail, keesokannya aku bersama isteri dan 3 orang anak aku ke Madinah. Kita orang bermalam disana. Mula-mula tu tak de hotel yang kosong tapi atas pertolongan Hj Ghazali yang turut ke Madinah, dapat juga bilik di Durrat Al-Fayroz, bersebelahan dengan Hilton.

Inilah payung gergasi diluar Masjid Nabawi. Seluruh dataran disekeliling Masjid Nabawi akan dipasangkan dengan payung-payung gergasi ini, menambahkan lagi keselesaan pengunjung untuk beribadat.
Ini pula bergambar bersama dengan sahabat aku merangkap sifu dan guru aku iaitu Tuan Haji Fauzi Rohani. Sempat jugak membawa beliau bersiar-siar ke bukit magnet & Jarir Bookstore. Iye ler... dua tempat ni mana ada dalam list lawatan untuk jemaah haji.

Sayup-sayup kelihatan anak-anak aku dan Hj Ghazali mendaki bukit pasir berdekatan dengan Badr. Dalam perjalanan pulang ke Yanbu, bagi memenuhi permintaan anak2, singgahlah kejap di sini. Memang seronok budak-budak ni bermain di sini.

7 comments:

  1. HAHAHAHAHAH!!!

    Mine was 29 bila masuk kerja. Then naik 32, 34, and now still (menipu diri sendiri) maintain 34. I think mine is like 36 agaknya (atau 38??? OH TIDAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK).

    And I am only 37 years old. Huhuhu.

    ReplyDelete
  2. You know what, bila tengok seluar that size 38 tu, mak oi..beso nya...

    ReplyDelete
  3. 38? hati senang la namanya tuu. akak & anak2 ada dok keliling abg kan..pandai tul akak jaga abg ku sorng ni!hahahahaha.....

    ReplyDelete
  4. Ni dah jadi susah hati ler Mi... kalau setiap 6 bulan nak kena tukar seluar...

    ReplyDelete
  5. Salam,
    38!?Hehehehehe...me? I'm still sweet 32.

    ReplyDelete
  6. 29, and it shall remain forever.. and my personal trainer at the gym said I look early thirties... macam mana tu?

    -suhaimi-

    ReplyDelete
  7. Look early thirties? Kira okay ler tu.. tapi personally aku rasa macam early twenties lar... macam mana tu?

    ReplyDelete

Get Free Shots from Snap.com