04 July 2008

Selamat Kembali Ke Yanbu

Hari ni dah masuk hari kedua family aku berada di Yanbu. Setakat ni dia orang okay je...
Kami selamat sampai ke rumah kami di Yanbu ni pukul 11:30 malam 2hb Julai waktu tempatan.
Kerja-kerja mengemas belum selesai lagi ni... ada 10 luggage aku bawak termasuklah 2 kotak makanan.... tak taulah berapa lama stok tu boleh bertahan.... antara makanan yang aku bawak termasuklah ikan bilis,udang kering, rempah ratus, kicap cap udang dsb. Yang aku terlupa nak bawak lada kering.... kat sini memang tak de lada kering.

Masa seminggu kat Malaysia langsung tak sempat nak bukak computer. Nak bukak email pun tak sempat, apatah lagi update blog ni.

Ni nak cerita sikit masa balik Malaysia, nyaris-nyari Hj Rosehaizat tak dapat keluar dari arab kerana Re-entry/exit visa dia tak valid. Family semua lepas tapi dia je yang tersilap. Silap kat valid date pasal guna pakai visa yang terdahulu. Macamana dia orang buat kerja pun, aku tak tau. Moral of the story, apa-apa dokumen pun, kita semua kena periksa banyak kali. Make sure semua data yang ada kat dokumen tu betul.
Macam aku, masa dapat semula passport isteri dan anak-anak dari Saudy Embassy kat KL, semua visa validity nya 3 bulan, tapi anak aku yang bongsu punye validity nya dia orang letak 1 minggu. Nasib baik adik aku check setiap visa kat passport tu. Kalau tak, naye je bila nak berlepas, tengok visa anak dah tak valid. Itupun tersangkut setengah jam kat imigresen Jeddah pasal tak de rekod visa anak yang bongsu ni belum ada dalam sistem komputer dia orang.

Again, moral of the story, always check and double check carefully whatever documents that you receive from these arabs. Never take or assume everything is alright. One small mistake, things can go so awful….

6 comments:

  1. sobahulkhaiir....
    Ana tak arif nak buka slide yg. canggih tu. guane care

    arap seme sihat dan cerialah.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Wak Jor..

    Maaf kerana tak dapat call atau sms kau hari rabu lepas. My family was at home transit dr Jogja dan aku terlalu sibuk... dlm kol 12 aku teringat nak call kau cakap aku tak dpt dtg KLIA tapi sekejap je aku lupa sebab ada bende nak buat.. kol 4 lebih lepas family aku balik JB baru teringat kau.

    Anyway... dah selamat semua, Alhamdulillah.

    Suhaimi

    ReplyDelete
  3. Za, kalau nak tgk slide tu, just click kat x tu.

    Mi, nanti bila ko ke sini, bagi tau aku.

    ReplyDelete
  4. Terimakasih Villa Bayu sebab posting nih.
    Visa saya pun dicatat 'mati'nya 1428/07/21! Agaknya tarikh matilah sebab tulis Arab saya tak faham.

    Nak fly 10hb nih ke Jubail.

    ReplyDelete
  5. Dear Zainudin,

    So dah ready nak terbang ke arab? Jubail kat mana?
    Harap semua nya akan okay...

    ReplyDelete
  6. Salam
    Buat family Villa Bayu di KSA.
    Amboiii!!! bukan main senyum lebar k.ina yek dapat naik burung besi..
    Anyway, sya kwn lama..ex-staff kt FJB (1991-1993).tpi masa k.ina kerja kt FJB tu sya dah berhenti.Nk cerita pnjg pun takut k.ina x ingat.apa idaknye jumpa bru sekali tpi kta rajin berborak kat tel je masa k.ina jd asst.Ella. Klu d'pnjgkn umur n d'murahkn rzeki kta leh jumpa bila sya dtg melawat hubby sya kat yanbu sya akan melawat k.ina sekali ok. bru leh chit chat pnjg2. Blog Villa bayu ni antara blog fvrt sya..Apa2 pun sya doakan semoga K.ina
    'sefamily' gembira dan sihat hendaknye.
    Salam dr einaz

    ReplyDelete

Get Free Shots from Snap.com